22 January 2018
10 January 2018
Grunt - Castrate The Illusionist
Choir Of Corpses
If only they could have been able to grasp
what it meant to bow down in front of virtues of modern ideals
former ivory towers transformed into reeking piles of feces.
Embracing the enemies
drift and mutate into service of new religion
finding delights in the most loathsome things
furtherance of own personal hell.
Choir of corpses unable to see their own reality
that waits only few steps ahead
singing the hymns of new religions of man.
Howling with broken voices, smiling with fractured jaws
sacrifices never too great - Lure of collective martyrdom.
Label
- Grunt
,
Industrial
,
Power Electronics
19 December 2017
12 December 2017
The 10 Achievements Of 2017
Αν το 2016 ηταν το Funhouse, νομοτελειακα το 2017 ηταν το Raw Power, o διδυμος κοινωνιοπαθης αδερφος, η υπερχειλιση του βοθρου, η καταργηση των οποιων κανονων, η τελευταια σταγονα σκατοσυνης. Αυτος ο υπερθετικος εφαρμοστηκε και στη μουσικη, με δεκαδες δισκαρες να σκανε απο παντου, εναντια στα γραφικα ζωα που επιμενουν στο αντιθετο. Επομενως σφιγγουμε τα δοντια για το επικειμενο Metallic KO καθως χειροκροτουμε τα παρακατω επιτευγματα.
You won't need any other best of list this year. This is the real shit, the perfect companion to your decline, with all the bases covered, from metal junk abuse to serotonin depleted loops, through some blood-curdling vocal acrobatics and a hefty dose of psychoactive folk music. Ladies and gentlemen, the following are the most Corrupted Delights you could find in 2017.
- The New Blockaders - Etudes De Rien (Coherent States)
- William Basinski - A Shadow In Time (Temporary Residence Ltd.)
- Pan Daijing - Lack (Pan)
- V/A - Noise War (Audio Dissection / Industrial Recollections)
- The Grey Wolves - Exit Strategy (Tesco Organisation)
- Tony Conrad - Ten Years On The Infinite Plain (Superior Viaduct)
- Aaron Dilloway - The Gag File (Dais)
- Diamanda Galás - All The Way (Intravenal Sound Operations)
- Stratos Bichakis - Greek Ethno Music Location Recordings (V I S)
- Broken English Club - The English Beach (L.I.E.S.)
05 December 2017
Suicide - First Rehearsal Tapes
Suicide was never supposed to be entertainment.
- Alan Vega -
First Rehearsal Tapes LP (Superior Viaduct - 2017)
Label
- Suicide
,
Industrial
,
Synth
,
Ηρωίνη
27 November 2017
Incapacitants - Survival Of The Laziest
Καθε δισκος των Incapacitants εχει το προνομιο να θεωρειται αυτοματα ο καλυτερος δισκος τους χωρις να γινει εστω μια ακροαση, ποσο μαλλον οταν μιλαμε για τη δισκογραφικη επιστροφη του dynamic duo στην Alchemy μετα απο 10 χρονια. Οποτε η σημερινη μερα θα ξεκινησει επισημα τη στιγμη που θα πατησω play στο Survival Of The Laziest για να επιβεβαιωσω ακομα μια φορα το παραπανω συμπερασμα.
You can never have enough Incapacitants in your life. That's not some kind of hyperbole for the sake of it, even if Incapacitants are all about exaggeration. It is the fundamental postulate among noiseheads, at least the self-respecting ones. So, download their latest shriekfest immediately and listen to the Truth.
Survival Of The Laziest CD (Alchemy Records - 2017)
Label
- Incapacitants
,
Japanoise
22 November 2017
13 November 2017
K2 - The Rust
Bαριεμαι απιστευτα να κατσω να γραψω το παραμικρο, οποτε θα υποκριθειτε πως διαβασατε κατι παρα πολυ πρωτοτυπο και θα ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι.
The answer is simplistic and bypasses any logical argument, so spare your ifs and buts. I chose The Rust because it slays. You can't ignore it by any means, due to its shrill mastering that goes straight into the forbidden Pulse Demon territory, instigating one of the most vivid examples of antagonism between the artist and his audience. It's safe to say that you'll spend hours counting the numerous edits, as well as trying to figure out how the fuck is this record out of the canonical status that it rightly deserves.
The Rust CD (Kinky Musik Institute - 1996)
04 November 2017
Heinz Hopf - Gothenburg
Με το που ανοιξεις το λιτο αλλα κομψοτατο digifile του Gothenburg, σε καλωσοριζει ενα τεραστιο PURE HARSH NOISE για να ξεκαθαριστουν οι οποιες αμφιβολιες για το περιεχομενο του. Οι Dan Johansson (Sewer Election) και Matthias Andersson (Arv & Miljö) βγαζουν απωθημενα που δεν επιτρεπονται στα προσωπικα τους project.
Tο ντουετο προσκυναει τα εικονισματα των ηρωων του, οποτε το ξυλο πεφτει μεταξυ Mother Savage Noise Productions, Incapacitants και Lasse Marhaug / Jazkamer / Testicle Hazard, οποτε μη διανοηθειτε να το χασετε αν θελετε να ειστε ευπροσδεκτοι εδω μεσα.
Y.Γ. Εδω πρεπει να ευχαριστησω δημοσια τον Νικολα Genital Grinder για το δωρο του!
Heinz Hopf blast their way with a full frontal assault of pedal abuse with a heavy physical presence. When they don't go for an impeccable Mother Savage Noise Productions sound, they pay respects to the almighty Incapacitants summoning a huge wall of squelching feedback or they confront Lasse Marhaug in his own game with a beefed-up barrage of sound. It's been a while since I put myself in front of a harsh noise record and this one removed the gunk out of my system like a palate cleanser. So good.
Gothenburg CD (Triangle / Outcry Records / Random Monster - 2013)Tο ντουετο προσκυναει τα εικονισματα των ηρωων του, οποτε το ξυλο πεφτει μεταξυ Mother Savage Noise Productions, Incapacitants και Lasse Marhaug / Jazkamer / Testicle Hazard, οποτε μη διανοηθειτε να το χασετε αν θελετε να ειστε ευπροσδεκτοι εδω μεσα.
Y.Γ. Εδω πρεπει να ευχαριστησω δημοσια τον Νικολα Genital Grinder για το δωρο του!
Heinz Hopf blast their way with a full frontal assault of pedal abuse with a heavy physical presence. When they don't go for an impeccable Mother Savage Noise Productions sound, they pay respects to the almighty Incapacitants summoning a huge wall of squelching feedback or they confront Lasse Marhaug in his own game with a beefed-up barrage of sound. It's been a while since I put myself in front of a harsh noise record and this one removed the gunk out of my system like a palate cleanser. So good.
Label
- Heinz Hopf
,
Harsh Noise
30 October 2017
Oneohtrix Point Never - Good Time O.S.T.
To τυρι που σκεπασε με την παροδο του χρονου ιδιωματα οπως το new age, το prog, την pop των 80ς, την italo disco και τα cult soundtracks εχει αρχισει να λιωνει. Απο τη μια η κουλτουρα των επανεκδοσεων που ξεθαψε ο,τι εχει πανω απο 100 views στο youtube και απο την αλλη η μετα-ειρωνικη προσεγγιση της νεοτερης γενιας καλλιτεχνων σε οτιδηποτε "αντικουλ", αποδομησε την εννοια του guilty pleasure. Ποτε δεν πιστευα σ' αυτες τις μαλακιες, εχουμε ηδη πολλους λογους να αυτομαστιγωνομαστε, ας μην το κανουμε και για τη μουσικη.
Γι' αυτο αλλωστε συμπαθησα τον Daniel Lopatin απ' την αρχη της καριερας του. Η αγαπη του για τον (εξωραισμενο μεσω internet) πολιτισμικο πατο ειναι ειλικρινης, εκτος και αν δεν καταφερα να διακρινω το μειδιαμα του πισω απο το Rifts και το Returnal. Ομως, ακομα και να υπηρχε, στο Good Time εχει εξαφανιστει.
Το album προφανως χρησιμοποιει κωδικες των soundtracks των 80ς και των 90ς, που πλεον θεωρουνται τα αποσυναγωγα παιδια της κινηματογραφικης μουσικης. Αλλα ακομα και τα ενοχλητικα samples απο τους διαλογους της ταινιας, καταλαμβανουν στρατηγικο χωρο στα ανεβοκατεβασματα της αφηγησης του Oneohtrix Point Never, που κινειται μεταξυ Aνω Midnight Express και Κατω Escape From New York. Παρ' ολα αυτα, συνεργαστηκε με τον Iggy Pop στο πανεμορφο The Pure And The Damned, κερδισε το βραβειο μουσικης επενδυσης στις Καννες και εβαλε τη μουρη του Robert Pattinson σ' αυτο το blog. Τι αλλο πια.
I've always liked Daniel Lopatin's music since Day 1 and I followed him through his peaks and valleys, be it the watery synths of his earlier experiments, the digital sterilization of Returnal, even the preset mash-up of R Plus Seven, which was annoying in a charming way, but I didn't expect something like Good Time.
Γι' αυτο αλλωστε συμπαθησα τον Daniel Lopatin απ' την αρχη της καριερας του. Η αγαπη του για τον (εξωραισμενο μεσω internet) πολιτισμικο πατο ειναι ειλικρινης, εκτος και αν δεν καταφερα να διακρινω το μειδιαμα του πισω απο το Rifts και το Returnal. Ομως, ακομα και να υπηρχε, στο Good Time εχει εξαφανιστει.
Το album προφανως χρησιμοποιει κωδικες των soundtracks των 80ς και των 90ς, που πλεον θεωρουνται τα αποσυναγωγα παιδια της κινηματογραφικης μουσικης. Αλλα ακομα και τα ενοχλητικα samples απο τους διαλογους της ταινιας, καταλαμβανουν στρατηγικο χωρο στα ανεβοκατεβασματα της αφηγησης του Oneohtrix Point Never, που κινειται μεταξυ Aνω Midnight Express και Κατω Escape From New York. Παρ' ολα αυτα, συνεργαστηκε με τον Iggy Pop στο πανεμορφο The Pure And The Damned, κερδισε το βραβειο μουσικης επενδυσης στις Καννες και εβαλε τη μουρη του Robert Pattinson σ' αυτο το blog. Τι αλλο πια.
I've always liked Daniel Lopatin's music since Day 1 and I followed him through his peaks and valleys, be it the watery synths of his earlier experiments, the digital sterilization of Returnal, even the preset mash-up of R Plus Seven, which was annoying in a charming way, but I didn't expect something like Good Time.
As far as I know, the movie is an indie crime drama, which explains why the director picked Lopatin for the scoring. Oneohtrix Point Never's music was always full of cinematic snippets, slowed down beyond recognition. Now, in his most ambitious record so far, everything is where is supposed to be in a hi-fi manner, without losing face to his oldtime fans. He removed his usual tongue-in-cheek moments - his quirks if you will - by letting moody sequencers take the lead. He even transformed himself, from a casual synth dude into a winner of the Cannes soundtrack awards.
Good Time CD/2xLP (Warp - 2017)
Label
- Oneohtrix Point Never
,
Soundtrack
,
Synth
28 October 2017
Phase Fatale - Redeemer
Aγχος.
A few years back, electronic music was looking straight into the future for inspiration. Now, the current producers are gazing back to the past, even though it's projected through the lens of a random tumblr account. In the case of Phase Fatale - the nom de plume of Hayden Payne - the blurred relics and artifacts are the industrial electronics and leather-clad EBM of the mid-to-late 80s.
Redeemer sounds like a panic attack. The rigid programming makes you move involuntarily, but despite the awkwardness caused by your random tics, you think you look like a badass. You don't. But at least you're enjoying something that has the seal of approval from Corrupted Delights.
Redeemer CD/LP (Hospital Productions - 2017)
Label
- Phase Fatale
,
Industrial
,
Techno
22 October 2017
24 September 2017
11 September 2017
Pan Daijing - Lack
Τωρα.
Lack is moving constantly. From the visceral to the reflective, from a faint tape hiss to a blinding digital sheen, from live performances to impromptu studio actions, from signal to noise, usually in the blink of an eye, working outside the listener's comfort zone and expectations. The same cut-and-paste method has been used with amazing results by Faust for the prodigious Rien, but here we have a debut. An amazing one actually.
Pan Daijing excels at keeping the intensity at a peak, right just before it explodes to a formless mess, either with operatic vocalizing, dissonant loops or clinical pauses that makes you feel awkward, like you've been eavesdropping something that you shouldn't. But you do. And it's so fucking great.
RIYL Body Sculptures, Yves Tumor, Puce Mary, Rudolf Eb.er.
Lack LP (Pan - 2017)
01 September 2017
V/A - Hour Of The Wolf
"The old ones called it "the Hour of the Wolf". It is the hour when most people die, when most children are born. Now is when nightmares come to us. And if we are awake, we're afraid."
- Max von Sydow as Johan Borg in Ingmar Bergman's Hour Of The Wolf -
Hour Of The Wolf CD (Freak Animal - 2013)
Subscribe to:
Posts
(
Atom
)